Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]

Aktuelle Zeit: 17 Jul 2019, 12:45

Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: En bit av min bakgrund
BeitragVerfasst: 12 Jul 2019, 09:11 

Att k?ra i VFF har hj?lpt mina ben (och anklar och kn?n och f?tter) att k?nna det b?sta de har i ?r. Min fru m?rker ?ven att de ser starkare ut. Jag hade svullnad i en av mina vrister p? grund av blodpropp och den svullnaden har i princip f?rsvunnit! Jag b?r mina VFFs f?r tyngdstr?ning och jag g?r vikter med mina kneb?jningar och d?da hissar som jag bara kunde f?rest?lla mig tidigare! L?ngsamt och metodiskt arbetat i min VFF hj?lpte mig att Nike Air Max 90 Mujer undvika ?verg?ngskador. Min fru kommer att bekr?fta att jag kan vara lite besatt av saker s? att jag l?tt kan ha hoppat i huvudet med dessa nya skor och blev skadad snabbt. Men jag ledde varningarna online och ?r s?ker p? att jag gjorde det. Jag gick igenom n?gra videoklipp som jag Nike Air Max 95 Femme tog f?rra sommaren och kom ?ver en intressant som jag hade skott av min dotter som k?rde mot min videokamera med h?g hastighet. Videon nedan visar hennes landning p? hennes framsida p? asfalt n?r hon k?rde mot kameran - den ?r filmad p? 1000 bilder per sekund, vilket ?r l?jligt snabbt. Vad ?r coolt om den h?r videon ?r att den visar hur fettkudden under framkanten komprimerar under kontakten och hur t?rna sprids ut varandra. Detta ?r vad barfota l?pare kallar "toe splay", och det ?r anledningen till att jag och m?nga andra minimalistiska l?pare som en bred Nike Air Max 1 Dames toebox i v?ra l?parskor. Jag har just f?tt ett ?versynspar av Merrell Barefoot Trail Glove idag. Jag sprang i dem ikv?ll men Merrell har beg?rt att jag h?ller p? med en recension till februari, vilket ?r ett bra samtal eftersom det kommer att ge mig lite tid att l?gga n?gra mil p? dem (Uppdatering 2/27/2011: Min recension Nike Air Max Classic BW Mens av Merrell Trail Handske ?r nu upplagd). Under tiden vill jag h?nvisa dig till en gl?dande ?versyn av Merrell Trail Glove som ?verf?rdes p? Barefoot Running University av Jason Robillard. Jason jobbar med Merrell f?r att utveckla pedagogiskt material i samband med den formella utg?van av Merrell Barefoot-linjen (rapporterad till februari 1), och om min f?rsta k?rning var n?gon indikation, ?r Jasons ?versyn ganska korrekt. F?r n?gra veckor sedan lade jag upp ett testamente fr?n l?saren Bob C. om hans erfarenhet ?verg?ng till minimalistiska l?parskor. Bob lyckades eliminera n?gon nagande sm?rta genom att byta skor och form, men led ocks? en stressfraktur i processen som han f?rklarar g?r f?r mycket f?r tidigt. Bob var bara en av m?nga historier som jag f?r i privata e-postmeddelanden, Nike Air Max 270 Femme och han var v?nlig nog att l?ta mig dela den. I det h?r inl?gget vill jag dela ber?ttelserna Adidas Ultra Boost Damen om tv? till?ggsl?pare: Sgt. R. och Bob H.
Den f?rsta ber?ttelsen kommer fr?n en soldat som kontaktade mig f?r n?gra m?nader sedan. Hon ?r utplacerad utomlands och fann framg?ng och fly fr?n sm?rta och skada genom att springa i Vibram Fivefingers. Av sk?l som hon beskriver nedan kan hon inte l?ngre anv?nda VFF: n, s? hon mailade mig med sin ber?ttelse och en beg?ran om alternativa skof?rslag. F?r mer information om Vibram Fivefingers och andra minimalistiska skor i milit?ren, kolla in den h?r historien p? "Toe Shoes" i Army Times.Hi! Jag heter sgt R. och jag ?r en soldat i F?renta staternas armé som f?r n?rvarande ?r utplacerad till Kuwait. Jag k?pte mitt f?rsta par minimalistiska l?parskor f?r ungef?r 2 m?nader sedan; Vibram Sprints och Adidas Gazelle Femme Vibram KSOs ... Jag hade de "korrekta" l?parskorna f?r mina f?tter f?re detta, s? Vibrams var en stor f?r?ndring! Enligt "slow motion eyeballs" i skobutiken har jag ganska plana f?tter, Nike Air Max 90 Womens Pink mina f?tter ?r bredare ?n min ramstorlek och mina f?tter pratar in?t. Jag fortsatte att spendera 100s dollar p? de nyaste l?parskorna, f?rs?kte h?lla sig borta fr?n skador. En bit av min bakgrund: Under grundutbildningen och min avancerade tr?ning fick jag stressfrakturer i h?ger sida av mitt b?ck, stressfrakturer i mina skenor , och 3 brutna ben i min v?nstra fot (jag tror att de trasiga benen i min v?nstra fot berodde p? att jag ?verkompenserade f?r stressbrott i mitt b?cken). Innan detta var jag ett relativt aktivt och friskt barn. Jag k?rde inte l?ngd?kning eller n?gonting, men jag var s?ker p? att heck aldrig blev skadad! Milit?rl?kare ber?ttade Nike Air Max 90 Hombre f?r mig att jag aldrig skulle springa igen och det skulle medf?ra att jag tvingade mig med medicinsk behandling. Jag bad om en chans, och inte mer ?n t?nderna p? mina t?nder (17:58 i 2 mil) passerade jag. Jag har alltid haft mer ?verkroppsstyrka ?n l?gre, men jag visste att n?got inte var r?tt. Jag var en h?lsosam 18-?ring och jag fick skador som m?nniskor tv? g?nger i ?ldern Nike Air Max 270 Femme knappt fick.

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]